Et voilà the collaboration that will warm up the fall season and the bank account of every fashionista worthy of its name : Jean Paul Gaultier meets Lindex.

This collection will cover ladies, kids, underwear and accessories as well. Classic icons of Gaultier style such as the Sailor Stripes are combined with tattoo prints, zippers and new revisitation of the classic cone shape in the limelight since Madonna wore it in the early 90’s.Coffeedential_news_JPGforLindex3

“The collection represents a small wardrobe by Gaultier, with my typical codes but interpreted in a new way. Making a collection like this is a challenge but a very positive one. It allows me to see other people that I don’t work with usually, it also allows me to make my clothes at a price level that is affordable” says Jean Paul Gaultier.

Here revealed the first campaign images, featuring the iconic Gaultier model Karen Elson.

Purchasing this collection you will also give a contribute to the breast cancer research: the 10% of the sales price from the Jean Paul Gaultier for Lindex collection will be donated for this good purpose. There will also be a Pink Bracelet in the collection, from which the whole profit will be donated to breast cancer research.

The Jean Paul Gaultier for Lindex collection will be released in selected Lindex stores and at lindex.com on October 8th.

Coffeedential_news_JPGforLindex1

IT_

Et voilà la collaborazione che riscalderà la stagione autunnale e il conto in banca di ogni fashionista che si rispetti: Jean Paul Gaultier per Lindex.

La collezione offrirà delle proposte donna, bambino, intimo e nemmeno gli accessori mancheranno. I grandi classici dello stile Gaultier come le righe da marinaio, incontrano stampe tattoo, zip e l’iconica forma a cono portata alla ribalta nei primi anni 90 grazie a Madonna.

“La collezione rappresenta un piccolo guardaroba Gaultier, con i miei tipici codici ma reinterpretati attraverso una nuova visione. Creare una collezione come questa è una bella sfida, mi permette di vedere persone con le quali non lavoro di solito, e mi permette inoltre di creare i miei vestiti ad un prezzo alla portata di tutti.” dice Jean Paul Gaultier.

Ecco rivelate le prime immagini della campagna pubblicitaria con la musa di Gaultier, la modella Karen Elson.

Acquistando la collezione potrete dare un contributo alla ricerca contro il cancro al seno: il 10% del prezzo di vendita dei capi verrà donato per questa giusta causa, mentre il ricavato della vendita del bracciale rosa presente nella collezione verrà interamente devoluto per la ricerca.

La collezione di Jean Paul Gaultier per Lindex sarà disponibile nei negozi Lindex selezionati e online nel sito lindex.com a partire dall’ 8 Ottobre.